Molt sovint els nostres infants, abans no tenen una bona expressió oral, tendeixen a distorsionar les paraules, així diuen, per exemple, "pistoleo" quan volen dir "disparo".
Són petites errades lèxiques que a mida que l'infant va ampliant el seu vocabulari i té un millor domini de la llengua es van corregint per donar pas a unes construccions gramaticals correctes.
Però, que fem d'aquests errors creatius? es important no fer sentir a l'infant vergonya o culpa per la seva mala pronúncia, evidentment, hem de corregir aquestes incorreccions, un dels mètodes més efectius és repetir a l'infant la mateixa paraula en la frase pròpia o fent servir una altre amb la forma correcte, però també podem trencar les normes establertes i fer servir aquestes paraules de forma creativa, tal i com proposa Gianni Rodari, tornant-les una font de creativitat.
A qui no li agrada que li recordin aquella paraula que sempre deia malament, com haurem rigut recordant algunes de les nostres "pifiades menudes"...
Aqui podeu observar les diferents etapes del llenguatge dels infants de 12 a 36 mesos
MESOS
|
||||
10 - 18
|
Diu les seves primeres paraules
|
HOLOFRASE
|
Honomatopeies
o paraules pròpies inventades (aba per aigua, bibi per biberó) reben el nom
de IDIOSINCRÀTIQUES
|
Apareix la sobreextensió (una mateixa paraula
serveix per designar a tot un conjunt; Cotxe per tots els vehicles rodats) i
la subextensió (utilitzen el terme
correctament però de manera limitada (el gat només de la iaia)
|
18 - 24
|
Predomina la comunicació verbal
|
L'infant comença a posar noms a les seves emocions i sentiments
|
Errors de construccions:
Reduplicacions (ollelles)
Omissions: iatà per ja està
Substitucions: un fonema per un
altre ti per si
|
És l'ETAPA de les DUES PARAULES
|
ANYS
| ||||
2
|
Llenguatge telegràfic
|
Comença a
fer servir frases interrogatives i negatives
|
Es refereix
a si mateix en tercera persona i utilitzant el seu nom "nen aigua"
|
Important
increment de vocabulari.
L'adquisició
de paraules noves amplia i organitza el vocabulari de l'infant
|
3 - 6
|
Fase de
perfeccionament del llenguatge
|
L'interès
de comunicar-se es desplaça cap els seus iguals. Interactua, conversa,
informa i juga, l'infant descobreix la màgia de les paraules
|
Té
dificultats per explicar esdeveniments que no es refereixen a l'aquí i l'ara,
degut a l'egocentrisme propi de l'edat, que li dificulta posar-se en el lloc
de l'altre. Cap als 6 anys es deslliga de l'aqui i l'ara, es a dir
descontextualitza el llenguatge
|
Comença el
"per què?", necessita respostes per organitzar la seva realitat.
Fonèticament
millora molt , però serà entre els 4 i 6 anys que adquireix un domini casi
total dels fonemes del llenguatge
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Cuánto me alegro de que pintes conmigo en blanco y negro graffitis en los muros del planeta y, si falta un color en mi paleta, regálemelo tú (J. Sabina)