Racó de la parla creativa

Molt sovint els nostres infants, abans no tenen una bona expressió oral, tendeixen a distorsionar les paraules, així diuen, per exemple, "pistoleo" quan volen dir "disparo".

Són petites errades lèxiques que a mida que l'infant va ampliant el seu vocabulari i té un millor domini de la llengua es van corregint per donar pas a unes construccions gramaticals correctes.

Però, que fem d'aquests errors creatius? es important no fer sentir a l'infant vergonya o culpa per la seva mala pronúncia, evidentment, hem de corregir aquestes incorreccions, un dels mètodes més efectius és repetir a l'infant la mateixa paraula en la frase pròpia o fent servir una altre amb la forma correcte, però també podem trencar les normes establertes i fer servir aquestes paraules de forma creativa, tal i com proposa Gianni Rodari, tornant-les una font de creativitat.

A qui no li agrada que li recordin aquella paraula que sempre deia malament, com haurem rigut recordant algunes de les nostres "pifiades menudes"...

Aqui podeu observar les diferents etapes del llenguatge dels infants de 12 a 36 mesos


LINGÜÍSTICA (DE 12 A 24 MESOS) Es desenvolupa la imitació, i ja no és un fenomen passiu, ara l'infant imita constructivament.

MESOS




10 - 18
Diu les seves primeres paraules
HOLOFRASE 
Honomatopeies o paraules pròpies inventades (aba per aigua, bibi per biberó) reben el nom de IDIOSINCRÀTIQUES
Apareix la sobreextensió (una mateixa paraula serveix per designar a tot un conjunt; Cotxe per tots els vehicles rodats) i la subextensió (utilitzen el terme correctament però de manera limitada (el gat només de la iaia)
18 - 24
Predomina la comunicació verbal
L'infant comença a posar noms a les seves emocions i sentiments
Errors de construccions:
Reduplicacions (ollelles)
Omissions: iatà per ja està
Substitucions: un fonema per un altre ti per si
És l'ETAPA de les DUES PARAULES

El llenguatge entre els 2 i 3 anys. L'infant ja té la possibilitat d'evocar e passat i prevenir el futur immediat de manera més ajustada

ANYS




2
Llenguatge telegràfic
Comença a fer servir frases interrogatives i negatives
Es refereix a si mateix en tercera persona i utilitzant el seu nom "nen aigua"
Important increment de vocabulari.
L'adquisició de paraules noves amplia i organitza el vocabulari de l'infant
3 - 6
Fase de perfeccionament del llenguatge
L'interès de comunicar-se es desplaça cap els seus iguals. Interactua, conversa, informa i juga, l'infant descobreix la màgia de les paraules
Té dificultats per explicar esdeveniments que no es refereixen a l'aquí i l'ara, degut a l'egocentrisme propi de l'edat, que li dificulta posar-se en el lloc de l'altre. Cap als 6 anys es deslliga de l'aqui i l'ara, es a dir descontextualitza el llenguatge
Comença el "per què?", necessita respostes per organitzar la seva realitat.
Fonèticament millora molt , però serà entre els 4 i 6 anys que adquireix un domini casi total dels fonemes del llenguatge

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cuánto me alegro de que pintes conmigo en blanco y negro graffitis en los muros del planeta y, si falta un color en mi paleta, regálemelo tú (J. Sabina)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...